Programy innowacyjne

PROGRAMY INNOWACYJNE  ROK SZKOLNY 2024/2025

W naszej szkole będzie realizowana INNOWACJA TERAPEUTYCZNA „Bądź kreatywny – szukaj własnych pomysłów“ autorstwa Marii Milewskiej

  • Innowacja jest przewidziany dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi szkoły podstawowej.
  • Termin realizacji zaplanowany jest na: 02.09.2024r. – 15.06. 2024r. z możliwością kontynuowania w następnych latach.

          Innowacja jest odpowiedzią na pojawiające się problemy dzieci w zakresie sprawności motorycznych, zarówno w obrębie motoryki małej, jak i dużej. Dotyczy praktycznego działania naszych uczniów,  a jego nadrzędnym celem jest usprawnianie manualne oraz wdrażanie do kreatywnego twórczego działania i myślenia w życiu codziennym.

            Oprócz aspektu terapeutycznego widoczny jest aspekt społeczny i wychowawczy. Uczniowie staną się wykonawcami przedmiotów użytecznych. Dzięki temu poczują się sprawcami, pomocnikami i uwierzą we własne możliwości. Wykonane prace zostaną zaprezentowane na forum szkoły podczas wystawy prac i podsumowania projektu.

******************************************************************************************************************************************************

Przedszkolaki żyją zdrowo i sportowo.

Przedszkolaki żyją zdrowo i sportowo”  jest innowacją organizacyjno-metodyczną, poszerzającą wybrane treści programowe zawarte w podstawie programowej w zakresie systematycznego realizowanych treści wychowawczych o nowe zagadnienia, wynikające z pojawienia się w otoczeniu dziecka zmian i zjawisk istotnych dla jego bezpieczeństwa i harmonijnego rozwoju.

  1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole: wykonuje czynności samoobsługowe: ubieranie się i rozbieranie, w tym czynności precyzyjne, np. zapinanie guzików, wiązanie sznurowadeł; komunikuje potrzebę ruchu, odpoczynku itp.; uczestniczy w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych, z przyborami lub bez nich; wykonuje różne formy ruchu: bieżne, skoczne, z czworakowaniem, rzutne; wykonuje podstawowe ćwiczenia kształtujące nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała;
  2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole: przeżywa emocje w sposób umożliwiający mu adaptację w nowym otoczeniu; rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nieprzyjemne, ma świadomość, że odczuwają i przeżywają je wszyscy ludzie; zauważa, że nie wszystkie przeżywane emocje i uczucia mogą być podstawą do podejmowania natychmiastowego działania, panuje nad nieprzyjemną emocją, np. podczas czekania na własną kolej w zabawie lub innej sytuacji;

III. Społeczny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole: ocenia swoje zachowanie w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych; przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku; respektuje prawa i obowiązki swoje oraz innych osób, zwracając uwagę na ich indywidualne potrzeby; komunikuje się z dziećmi i osobami dorosłymi, wykorzystując komunikaty werbalne i pozawerbalne; wyraża swoje oczekiwania społeczne wobec innego dziecka, grupy.

Realizująca Alicja Morawska w oddziale przedszkolnym